Jun 24, 2012

kisahati#1 :Aku , K-pop & obsesi

Sebelum tu , aku mengucapkan assalamualaykum warahmatullah C:


# B.O.S.A.N
Aku tahu takde orang nak tanya kenapa aku bosan . Aku bukan bosan dengan hidup . Tapi aku ade masalah dengan the thing we called as that-kpop-thingy . Aku mengaku , aku dulu peminat kipas-susah-mati korea. Menonton berjela-jela drama korea, menggunting gambar artis dan lekatkan pada buku , melawat kedai korea di Ampang semata-mata ingin membeli chopstick besi MADE IN KOREA.

Tak lupa juga aku telah menghabiskan duit membeli jaket serupa pelakon korea ,  google wajah mereka sebelum melakukan pembedahan ( before & after ) . Google biodata dorang , ape yang dorang suka , apa kriteria wanita idaman mereka .

Like , seriously ? SERIOUSLY aku pernah lakukan semua itu ?
Ya , kata orang bila dah suka , semua benda kita akan lakukan untuk menyamai orang yang kita suka.

Tak caya ? Pernah tak sukakan seseorang , lalu terlihat si dia memakai pensil nip Pilot goncang2 . Nampak gagah sekali bila si dia mengoncang pilot tersebut . Mesti kita akan tergerak hati untuk membeli pensil goncang tersebut . * sebenarnya itu kisah silam aku
seriously aku google ?


Nah , di sini aku tersentak . Aku mula mengenali apa itu menghargai masa . Menghabiskan siri drama episod berjela jela memang menguji kesabaran apetah lagi kita NAK JUGAK HABISKAN  . Banyak benda tak jalan . Nak sidai kain , ah nantilah .

Lagu pulak , MEMANG JARANG ada lagu Korea yang tak best . Hampir semuanya kena dengan jiwa . Tapi lirik , hurm . Yang penting kita pandai pilih lagu k ! Takut ada yang boleh pesongkan akidah . Ada jugak lagu yang memberi inspirasi. Aku suka sangat dengan instrumental korea macam instrumental summer scent & a sad love story . Tersangat heart wrenching T___T "


Kadang tu sesak nafas jugak ini tipu  tengok status2 kat FB 


S: Jangan rampas oppa aku !
F: Sape oppa kau ? ni BF aku 
S: Lah bf ? dia husband aku pulak 
F: Tulah kau , dia kawen lagi satu pun kau tak taw




terbaik punye muka 9gag



Tapi lepas join tarbiyyah , tak payah kakak usrah mention suruh stop tengok drama Korea , cukup la Allah sendiri gerakkan hati kita , 
" Ini perbuatan yang membuang masa , tinggalkan "



Jadi , tak perlulah nak menggilai si kacak Lee Min Ho kalau pria kacak Yusuf Alaihi Salam pun belum cukup kita kenali

Tak perlu mengagumi si gentle Jae Hee kalau lelaki budiman seperti Muhammad saw belum cukup kita teladani .






Wallahualam




Jom baca Mathurat ! ~^^

No comments:

Post a Comment