Feb 2, 2011

CINTA ITU . .

kata orang,nafsu durjana.Betul ke?
picture by georamzes of deviantart





Selalu kita disenangkan dengan nafsu. 
NAFSU itu bukan skopnya pada 'nafsu yang itu' tapi juga pada makanan,kekayaan,harta melimpah ruah,isteri dan anak-anak,nafsu pada besarnya rumah,pada mewahnya kereta dan paling 'dinafsui',  nafsu untuk mencintai dan dicintai .



Tipulah kalau kata ,
''aku tak pernah jatuh cinta"
''lelaki semuanya sama''
"aku tak kisah pun semua tu dunia"

Hakikatnya, jauh dalam hati kita,pernah terdetik akan kebenaran semua tu.

Selalu kita dengar,cinta itu suci,cinta itu bersih 

Lalu,apa definisi cinta yang kita kata suci tu?



Cinta adalah menyerahkan tubuh , cinta adalah memberitahu si dia apa yang kita lakukan setiap masa dan saat ,cinta adalah memastikan dia bahagia,walaupun tak dapat memilikinya( kononnya)

TAK !! sama sekali tidak!



Aku memang tak suka kalau nak search apa-apa yang gunakan keyword 'love' ,mesti aku akan nampak gambar pasangan perempuan dan lelaki saling berpelukan , berpegangan tangan-malu tu memang dah tak ade .

Rendah sangat ke Cinta pada mata diorang?



Macam mana pula dengan sentuhan rohani, bila dalam hati ada perasaan rindu .Rindu untuk berpadu kasih dalam mencari cinta Allah.


143,I love you,aishiteru,saranghae
-love just not lies on those ''people-assume-to-be-a-myth'' words
photo by h23b of deviantart




Aku tertarik dengan penulisan seorang hamba Allah bernama Hilal Asyraf yang mengatakan  cinta yang saya tahu,adalah "Ingin bersamanya di syurga''



sungguh,aku sangat terkesan dengan ayat itu.pendek tapi cukup bermakna.

Aku juga pernah ditanya oleh seorang rakanku,"kau nak cari suami macam mana?''

''Aku nak cari suami yang boleh bawa aku pergi syurga''

boleh kan? wujud lagi kan? 





macam mana kita nak bercinta sampai syurga?

Senang je,saling ingat mengingati dalam mengharap Redha Allah. Kan Allah pemberi cinta,pemilik syurga.?



Wahai zaujiku,jika aku keluar rumah, lihatlah pada pakaianku ,ada tak cacat cela?kalau ada,sempurnakanlah agar aku dapat memakai pakaian taqwa dan kau tidak akan menanggung dosaku.

Wahai zaujahku,jika aku keluar rumah,pesanlah padaku agar aku menjaga pandangan mataku daripada pandangan syaitan.Agar aku dapat memandang dengan pandangan taqwa dan kau tidak akan melihatku berdosa.

sungguh,kalaulah semua nak pastikan  orang-orang yang mereka cintai turut bersama-sama mereka di syurga,pasti ingat mengingati dan berpesan-pesan ke arah kebaikan itu jadi amalan kita..

definisi cinta itu buat Ibu,ayah,adik-beradikku,saudaraku,sahabatku,dan orang-orang yang aku cintai.

Nikmatnya syurga, dalam syurga mesti tak ada kesakitan kan.Aku tak suka perasaan itu.Disakiti dan dilukai .


jom nilai balik,
Cinta itu datang daripada Allah,maka bercintalah (dalam ikatan pernikahan) untuk mencari cinta ALLAH.






No comments:

Post a Comment